EN / PL

Gry komputerowe i planszowe

Tworzeniem gier i łamigłówek (analizowaniem, projektowaniem, programowaniem, testowaniem, ilustrowaniem...) pasjonuję się od dzieciństwa. Od kilku lat zajmuję się tym zawodowo: mam na koncie wydane gry planszowe i komputerowe, pracowałem zarówno przy małych jak i dużych projektach, samodzielnie i w zespołach.
Wykonywałem gry m.in. dla marek Jack Daniel's, Marlboro i Play.
Dwergar: gra planszowa o krasnoludzkiej kopalni, dla 2-4 graczy
Niepodległa: kooperacyjna gra planszowa, która pojawiła się w 100 rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bitwa Warszawska: gra bitewna dla dwojga graczy
Help Will Come Tomorrow: gra survivalowa osadzona w realiach rewolucji bolszewickiej
Bazyliszek: szybka gra dla 2-5 graczy od 6 roku życia
Król Popiel: kolejna gra z serii "Legendy Polskie", dla 2-5 graczy od 6 roku życia
Złota Kaczka: najnowsza gra z serii "Legendy Polskie", dla 2-6 graczy
Gamedec: przygodowa gra planszowa dla 1-6 graczy od 12 roku życia
Mech Rage: oldskulowa strzelanka w konwencji sci-fi
Jako grę uznaję rozrywkę, której zasady precyzują: cele, wyzwania (przeszkody utrudniające osiągnięcie celów), oraz narzędzia (metody pozwalające uniknąć tych przeszkód). Narzędzia i wyzwania muszą sprawdzać jakiś atrybut gracza: intelekt, zręczność, spostrzegawczość, umiejętność oszacowania ryzyka, zdolności negocjacyjne etc. Atrybutami nie są: poświęcony czas, zasobność portfela ani szczęście - jeśli "gra" jest zależna wyłącznie od tych czynników, to niespecjalnie mnie pasjonuje ;)
Totalne Zasmoczenie: gra na refleks dla 2-5 graczy od 4 roku życia
Tactical Mind II: abstrakcyjna gra logiczna, do której zaprojektowałem levele
Mootantz: gra łamigłówkowo-zręcznościowa
Zaopiekuj Się Mną: gra mobilna oparta na popularnej serii książkowej
Handuł: Kupcy z Wilamowic: ekonomiczna gra planszowa dla 2-5 graczy od 10 roku życia
Dziadek do orzechów: familijna gra dla 2-4 graczy
Honorowy Obywatel: gra o wizycie Józefa Piłsudskiego w Białymstoku
Home of the Brave: polityczna gra planszowa dla 2-5 graczy od 16 roku życia
Sawanna: gra planszowa dla 2-5 graczy od 6 roku życia
Jack's Custom: konkurs oparty m.in. na serii gier przeglądarkowych, w którym do wygrania był odrestaurowany Dodge Charger '73
Zbuduj Miasto: Planszówka z Sulejówka: gra kafelkowa stworzona wraz z młodzieżą z LO w Sulejówku podczas warsztatów "Moje miasto. Moja historia"
Play Woodstock Challenge: wirtualny tor przeszkód wspierający Przystanek Woodstock 2016
Vendors: gra karciana dla 2-6 graczy od 12 roku życia
Szlachecka przygoda: edukacyjna gra mobilna
Od 2011 roku jestem aktywnym uczestnikiem spotkań grupy projektantów i testerów gier planszowych Monsoon. Gorąco polecam środowe spotkania wszystkim osobom pragnącym poznać proces powstawania gier "od kuchni" i ciekawym przyszłych planszowych hitów ;)
Bródno: edukacyjna gra planszowa pokazującej rozwój i zmiany na przedwojennym Bródnie
Franek i Nikczemny Kalmariusz: przygodówka point&click
Pixel Prophecy: gra z nonogramami / obrazkami logicznymi
Chibi YogSotHot: przeglądarkowa gra zręcznościowa
Prohibicja: gra karciana połączona z grą przeglądarkową
Kostnica: serwis do wykonywania wirtualnych rzutów kośćmi, przydatny m.in. podczas rozgrywek PBM/PBF
???: to gra o której za jakiś czas będę mógł napisać więcej ;)
8bit Pyramid: gra planszowa dostępna za darmo w formie print-and-play
Łap jaja: prosta gra wspierająca kampanię społeczną o samobadaniu jąder
Pomidorki: gra reklamowa związana z produktami spożywczymi
Zgroza XD: kontynuacja gry imprezowej
PaKaNo: gra przeglądarkowa bazująca na mechanice papier-kamień-nożyce
Shipo: przeglądarkowa gra w statki
Różne nieduże projekty
Jako bonus - gry planszowe, które robiłem w wieku 8-12 lat (zanim pochłonęły mnie gry fabularne):
Aladdin i Lion King czyli "dziecku niestraszne są zastrzeżone znaki towarowe" ;) Obie gry na mechanice "Magii i Miecza"
Monsters Slayers: próba przeniesienia na planszę komputerowej gry "Moonstone"
Antybiotyki: roll-and-move z polowaniem na wirusy (leki ewidentnie przekraczają barierę krew-mózg)
Gwiezdne Krucjaty: gra taktyczna (prawdopodobnie inspirowana grami "Battletech" albo "Earthsiege")
Podwodna Misja: zwracam uwagę na przesuwany ekran komputera :) (ilustracje statków skopiowane z albumu "Linie czasu: Statki i okręty")
Madżong: samoróbka, którą wykonałem w wieku 9 lat. Nie znałem wtedy zasad, ale wymyśliłem własną wersję jednoosobową.

OSIĄGNIĘCIE ODBLOKOWANE:
Spojrzyj w Otchłań

OSIĄGNIĘCIE ODBLOKOWANE:
Nawigator

OSIĄGNIĘCIE ODBLOKOWANE:
Odwiedź Gry